close
D[Verse 3 - Eminem]
Now I know we said things, did things that we didn't mean

現在我總算明白我們曾說過、做過、卻不希望真正發生的彼此傷害,
And we fall back into the same patterns, same routine

我們跌回那些由傷痕構成的重導覆轍,那些反覆的模式,
But your temper's just as bad as mine is

可妳的脾氣就跟我一樣的好,
You're the same as me

我們倆在這盲點上毫無差別:
When it comes to love you're just as blinded .

妳總是在牽扯到感情時,為之矇蔽雙眼。

Baby, please come back, it wasn't you, Baby, it was me.

親愛的,請回來,那都不是妳的錯,都是我,是我的錯,
Maybe our relationship isn't as crazy as it seems

或許我倆的關係並未如其表面的誇張、瘋狂,
Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano

或許這就像是颶風撞上火山那樣,只會掀起腥風血雨(暗指兩人脾氣都太火爆)
All I know is I love you too much to walk away though

我知道我對妳的感情,已經太多,多到我無法轉身就走,
Come inside, pick up your bags off the sidewalk
回到屋內吧!拾起妳放在路邊的行囊,

Don't you hear sincerity in my voice when I talk?

難道妳無法感受到我言語中的誠意嗎?
Told you this is my fault, look me in the eyeball

就說這都是我的錯了!妳看著我的眼睛,
Next time I'm pissed, I'll aim my fist at the drywall

下回若我脾氣再度爆發,我會把拳頭揍到牆壁(我不會再拿妳發洩脾氣了)
Next time? There won't be no next time

下次?喔,不,不會再有下次了,
I apologize, even though I know it's lies

獻上我最誠摯的歉意,雖然對這謊言我也心知肚明,
I'm tired of the games, I just want her back. I know I'm a liar

我已經對這場遊戲疲倦了,我只想要她回到我身邊,我知道我總是滿口謊言,
If she ever tries to fuckin' leave again,

如果她膽敢再嘗試離開,
I'ma tie her to the bed and set this house on fire

我會把她綁在床上,並把屋子點起熊熊火焰,
I'm just gonna

我只是會….

(回到)

A)﹝Chorus - Rihanna]
Just gonna stand there and watch me burn

你無動於衷站在那裡,看著我被火焰吞噬、毀滅,
Well that's alright because I like the way it hurts

沒關係,我告訴自己,那是因為我喜歡被窒愛紋身;
Just gonna stand there and hear me cry

你不發一語地站在那裡,聆聽著我的哭泣,
Well that's alright because I love the way you lie

沒關係,我如此自我欺騙著,那是因為我也喜歡你對我說謊的樣子
I love the way you lie
我喜歡你總是滿口善意謊言的樣子。(就算我也明白這是自欺欺人)
..................................................................................................
總算翻譯完了,歌詞還真是黑暗到不行。

晚點在補上心得囉~上課去,
TBC.    

arrow
arrow
    全站熱搜

    winterleft 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()