Have you seen my Childhood?聽歌按這裡

 

你曾經看過我的童年嗎?
I'm searching for the world that I come from
我在找尋我所來自的世界

 

'Cause I've been looking around
因為我一直在看著

 

In the lost and found of my heart...
看著我心中所遺失與擁有的一切

 

No one understands me
沒有人理解我

 

They view it as such strange eccentricities...
他們認為我所作所為都是奇怪的事情

 

'Cause I keep kidding around
因為我一直到處開玩笑

 

Like a child, but pardon me...
像個孩童一樣,但請原諒我

 

 

 


People say I'm not okay
人們說我不好

 

'Cause I love such elementary things...
因為,我喜歡那些如此簡單的事物

 

It's been my fate to compensate,
命運注定要我得到的名望財富作為補償

 

for the Childhood,I've never known...
補償那個我從不知道,也未曾經歷過的幸福童年

 


Have you seen my Childhood?
你曾見過我的童年嗎?

 

I'm searching for that wonder in my youth
我一直在尋找童年該有的驚奇

 

Like pirates in adventurous dreams,

 

好比說,幻想自己是海盜在探險
Of conquest and kings on the throne...
或著是國王征服了領土,坐在王位上
Before you judge me, try hard to love me,
在你評論我之前,請努力試著愛我,

 

Look within your heart then ask,
望向你內心深處,捫心自問,

 

Have you seen my Childhood?
你曾見過我的童年嗎?我所遺失的美好童年。

 

 

 


People say I'm strange that way
人們都說我很奇怪

 

'Cause I love such elementary things,
只因為我喜歡那些基本的事物

 

It's been my fate to compensate,
但我的命運,我所得的一切,

 

for the Childhood I've never known...
是以我未曾得到的童年為代價所換得的

 

 

 


Have you seen my Childhood?
你曾經見過我的童年嗎?

 

I'm searching for that wonder in my youth

 

我在尋找我童年中那美好的一切
Like fantastical stories to share
好比和親人朋友分享幻想中的故事

 

The dreams I would dare, watch me fly...
那些我總是想嘗試擁有的夢想,望著我飛翔

 

 

 


Before you judge me, try hard to love me.
在你評論我之前,請努力試著愛我,

 

The painful youth I've had
我所擁有的痛苦童年

Have you seen my Childhood...

 

你曾見過我的童年嗎?….

 

 

 

…………………………………………………………………………………………….R.I.P. Michael Jackson

 

 

這是我試著翻譯的歌詞,

 

 

其實這幾天看了新聞後,覺得他其實像是個長不大的Peter Pan

 

 

住處也像是遊樂園一樣,其實很適合領養小孩然後當個孩子王,對吧?

 

 

不過往者已矣,除了感嘆他英才早逝之外,

 

 

也覺得,珍惜自己現在所擁有的,

 

 

把握。惜福。

 

 

對一己負責。

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 winterleft 的頭像
    winterleft

    Hola!muchacha❤冬漓耍花樣

    winterleft 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()